Apr 22, 2009

بانوی اول آمریکا در کاخ سفید چه می کند


منابع خبري كاخ سفيد اعلام كردند كه ميشل اوباما، بانوي اول آمريكا از بدو ورود به كاخ سفيد تلاش وسيعي براي سروسامان دادن به فضاي سبز كاخ سفيد و استفاده بهينه از آن آغاز كرده و در اين راستا سطح وسيعي از اين فضا را به كاشت انواع مختلف سبزيجات از جمله تره، جعفري، اسفناج و گوجه فرنگي اختصاص داده است.
به نوشته روزنامه استار، ميشل اوباما همچنين به طور مرتب به همراه كارگران كاخ سفيد بر سر مزارع حضور يافته و پا به پاي آنها در كاشت، كودهي و آبياري اين مزارع كمك مي كند.
ميشل اوباما در گفتگو با خبرنگاران هدف از اين اقدام خود را علاقه شخصي و نيز تشويق زنان خانه دار آمريكايي براي كاشت سبزي در باغچه هاي منازلشان عنوان كرده و خاطرنشان ساخته است كه استفاده از سبزي تازه و سالم در رژيم غذايي تاثير زيادي در سلامت اعضاي خانواده و نيز صرفه جويي اقتصادي دارد.

وي با ابراز خوشبيني از اينكه اولين محصول گوجه فرنگي وي در اواخر ماه آوريل (ماه جاري) بعمل خواهد آمد، تصريح ساخته كه گوجه فرنگي تازه اي كه از مرزعه خودم مي چينم، طعم و مزه اش به مراتب از گوجه فرنگي كه باراك از بازار سفارش مي دهد، بهتر و لذت بخش تر است.
اقدام ميشل اوباما در اختصاص فضاي نسبتا زيادي از مزارع كاخ سفيد به كاشتن سبزيجات و نيزاعلام اينكه وي قصد دارد به زودي اقدام به پروش مرغ و جوجه نيز بكند، واكنش هاي زيادي در محافل آمريكايي به دنبال داشته است.
هرچند مخالفان وي تغييرات ايجاد شده در نحوه كاربري از فضاي سبز كاخ سفيد را تنها يك تلاش تبليغاتي و رسانه اي دانسته اند، اما بسياري از كارشناسان روابط عمومي اين اقدام ميشل اوباما را از زمان الئانور روزولت، همسر روزولت، رئيس جمهوري اسبق آمريكا، بي سابقه دانسته اند. اقدامي كه مي تواند به عنوان يك الگو مورد توجه تمامي خانم هاي آمريكايي قرار بگيرد.
آيا ميشل اوباما مي تواند براي همه خانم ها يك الگو باشد؟
اصل انگليس خبر