Sep 8, 2009

نخست وزیر مالزی: با وجود تهدیدهای بالقوه، اینترنت سانسور نمی شود

نخست وزیر مالزی گفت با وجود آگاهی از تهدیدات بالقوه اینترنت در کشور و جامعه، هیچ گونه سانسوری بر جریان ازاد اطلاعات در اینترنت اعمال نخواهد شد.
نجیب تون رزاق در پایان نشست شورای ملی فناوری اطلاعات مالزی در گفتگو با خبرنگاران گفت: جریان آزاد اطلاعات در اینترنت و فضای سایبر بر اساس بند 3 (3) قانون ارتباطات و چندرسانه ای سال 1988 این کشور تضمین شده است.
نخست وزیر مالزی در عین حال افزود: با اینحال آزادی بیان در این کشور مطلق نخواهد بود و هرگونه بیانی چه به صورت اینترنتی و یا در در سایر رسانه ها باید باید با مسئولیت پذیری همراه باشد.
نجیب تون رزاق همچنین در ادامه خاطرنشان ساخت که با وجود دستورالعمل های قانونی برای مقابله به استفاده غیر اخلاقی و مضر از فضای سایبر، "آگاهی" جامعه مدنی مهمترین عامل خنثی کننده تهدیدات بالقوه موجود اینترنت و فضای سایبر می باشد.
وی تصریح ساخت: کارشناسان و متخصصان این حوزه همواره و به طور پی در پی باید چالش ها و فرصت های فضای سایبر در کشور را مورد بررسی دقیق قرار دهند، چرا که تجربه ما از "جهانی سازی" نشان داد که نادیده گرفتن آن و بویژه پیامد های آن اثرات مخرب و سوئی در جامعه داشته است.
نخست وزیر مالزی با برشمردن تهدیدات بالقوه فضای سایبر بر یکپارچگی ملی، توسعه کشور، همگرایی در بین اقوام جامعه و هویت فرهنگی و اجتماعی این کشور تاکید کرد که ما در عین حال باید به جلو حرکت کرده و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، نه اینکه با "ترس و نگرانی" از آن فرار کنیم.