Jun 8, 2009

کشف 20 کیلومواد مخدر از دو تبعه ایرانی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور

خبرگزاری برناما (خبرگزاری رسمی مالزی) گزارش داد که اداره گمرك فرودگاه بين المللي كوالالامپور دو تبعه ايراني را به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر به اين كشور بازداشت کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، ماموران گمرك فرودگاه بين المللي كوالالامپور روز شنبه گذشته از این دو ايراني بيش از 20 كيلوگرم مواد مخدر "سيابو" (موسوم به (ICE به ارزش پنج ميليون و يكصد هزار رينگيت (حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان) كشف كرده اند.

در همین زمینه يك كارشناس اداره گمرك اين فرودگاه به خبرنگاران گفت: ماموران گمرك علاوه بر اين ميزان مواد مخدر، همچنین دهها كتاب در مورد "انقلاب اسلامي" نیز از این افراد کشف کرده اند.

به گفته اين كارشناس گمركي، اين دو ايراني حوالي ساعت 4 عصر روز شنبه با استفاده از پرواز دوبي (امارات متحده عربي) وارد فرودگاه بين المللي كوالالامپور شده بودند که به هنگام عبور از اسکنرهای کنترلی، شناسایی شدند.

اين گزارش مي افزايد: اين اولين بار است كه ماموران گمرك در فرودگاه بين المللي كوالالامپور از اتباع ايراني مواد مخدر كشف مي كنند.

اين دو تبعه ايراني بر اساس بند B39 قانون ضد مواد مخدر سال 1952 بازداشت شده اند كه بر اساس آن قاچاق و حمل مواد مخدر در اين كشور ممنوع بوده و در صورت اثبات بدون ترديد مجازات مرگ به دنبال دارد.