Oct 3, 2009

هسته علمي "ارتباطات و فناوری اطلاعات" دانشجويان ايراني دانشگاه هاي مالزي تشکيل شد

دیروز به اتفاق چند تن از دوستان و هم دانشگاهی هایم رفتیم رایزن علمی سفارت ایران و هسته علمی "ارتباطات و فناوری اطلاعات" را تشکیل دادیم. هسته ای که هدف از آن آغاز یک کار گروهی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به نظرم اگر بتوانیم همانطور که آغاز کردیم، کار را با جدیت پیش ببریم، در آینده نزدیک خبرهای خوبی از فعالیت های این هسته در ارتباط با این حوزه خواهید شنید. این هم مشروح پروسه تشکیل این هسته که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است:

کوالالامپور - هسته علمي "ارتباطات و فناوري اطلاعات" دانشجويان ايراني دانشگاه هاي مالزي در رايزني علمي سفارت جمهوري اسلامي ايران در کوالالامپور اعلام موجوديت کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از مالزي، در جلسه اعضاي هيات موسس اين هسته با رايزن علمي سفارت جمهوري اسلامي ايران در کوالالامپور اساسنامه اين هسته علمي با عنوان "ارتباطات و فناوري اطلاعات" به تصويب رسيد.

بنا بر اين گزارش، در بخش اهداف اساسنامه اين هسته علمي آمده است: شناسايي پتانسيل و استعداد هاي دانشجويان ايراني رشته هاي مرتبط با ارتباطات دانشگاه هاي مالزي، برگزاري کارگاه هاي آموزشي و سمينارهاي علمي و تحقيقاتي، تلاش براي برقراري ارتباط علمي و تحقيقاتي بين دپارتمان هاي ارتباطات دانشگاه هاي ايران و مالزي و تدوين مکانيسمي براي تبادل دانشجو بين دپارتمان هاي ارتباطات دانشگاه هاي ايران و مالزي از جمله اهداف اين هسته علمي مي باشد.

در جلسه هيات موسسان هسته علمي ارتباطات و فناوري اطلاعات دانشجويان ايراني دانشگاه هاي مالزي همچنين برگزاري يک سمينار علمي در مورد "جايگاه ارتباطات و نقش فناوري اطلاعات در توسعه" و نيز "نقش فناوري هاي نوين اطلاعات و ارتباطات در مورد تبادل اطلاعات و اخبار بين کشورها" در اواخر آبان ماه به تصويب اعضا رسيد.

در همين حال دکتر وحيد عالي رايزن علمي سفارت ايران در گفتگو با خبرنگار ايرنا گفت: تشکيل هسته هاي علمي در رشته هاي مختلف علمي و تحقيقاتي دانشگاهي با هدف شناسايي استعدادهاي ايراني مقيم مالزي و کشورهاي منطقه جنوب شرق آسيا از سال گذشته در راس اهداف اين رايزني قرار داشته است.

وحيد عالي با اشاره به تشکيل چهار هسته علمي "نانوتکنولوژي"،"علوم انساني"، "ژنتيک" و "تربيت بدني و بهداشت" در اين رايزني همچنين از دانشجويان ايراني مقيم مالزي و کشورهاي منطقه جنوب شرق آسيا خواست تا به منظور تشکيل هسته هاي جديد علمي اقدام کنند.

به گفته رايزن علمي سفارت ايران در مالزي، هسته هاي علمي پس از تشکيل و تصويب اساس نامه هايشان مي توانند در راستاي اهداف مصوب در اساسنامه آنها از حمايت هاي مادي و معنوي اين رايزني برخوردار شوند.