Jul 16, 2009

مالزی از لحاظ "دولت الکترونیک" رتبه یازدهم جهان را کسب کرد

مالزی با کسب رتبه یازدهم از لحاظ تشکیل دولت الکترونیکی بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، سوئیس، سوئد، فنلاند، اتریش و نروژ را پشت سر گذاشت.

روزنامه بزینس تایمز به نقل از موسسه آمریکائی "براکینگز" نوشت که در آخرین رتبه بندی کشورهای جهان از لحاظ تشکیل دولت الکترونیک، مالزی در بین 198 کشور جهان مقام یازدهم را از آن خود کرده است.

بر اساس گزارش موسسه آمریکائی بروکینگز، رتبه بندی کشورهای مختلف بر اساس امتیازات و مزایای پرتال رسمی دولت ها و نیز میزان خدماتی که آنها به صورت الکترونیک و در 24 ساعت شبانه روز ارائه می کنند صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، پرتال دولت الکترونیک مالزی در زمان حاضر بیش از یک هزار و 115 نوع خدمات آنلاین به صورت شبانه روز به شهروندان این کشور ارائه می کند و آنها قادرند در هرکجای جهان با استفاده از اینترنت از خدمات دولت خود بهره مند شود.

نکته جالب اینجاست که کشور مالزی در رتبه بندی سال جاری نسبت به سال گذشته چهارده پله صعود داشته و حتی کشور ژاپن را نیز پشت سرگذاشته است. این کشور در گزارش سال گذشته (2007) این موسسه آمریکایی رتبه بیست و پنجم را کسب کرده بود.

در رتبه بندی سال 2008، کشورهای کره جنوبی، تایوان و آمریکا در رده های اول تا سوم قرار گفته اند. همچنین ایران نیز در این رتبه بندی، رتبه 109 را از آن خود کرده و نسبت به سال قبل از آن بیست رتبه ارتقاء یافته است.