May 15, 2009

هشدار: آنفلوآنزاي خوكي به مالزي نيز رسيد

خبرگزاري رسمي مالزي (برناما)، به نقل از مقامات بهداشتي مالزي ابتلاي يك دانشجوي 21 ساله اين كشور كه دو روز پيش از ايالات متحده آمريكا بازگشته را تاييد كردند.
به دنبال كشف اين مورد مبتلا به آنفلوآنزاي خوكي ترس و اضطراب افكار عمومي مالزي را فرار گرفته و وزرات بهداشت مالزي امروز به منظور كاهش فشار رواني ناشي از كشف اين مورد، با صدور بيانيه اي تاكيد كرده است كه دستوالعمل اتخاذ اقدامات لازم براي جلوگيري از شيوع ويروس اين بيماري در كشور به تمامي بيمارستانها و مراكز بهداشتي ابلاغ شده و اين وزراتخانه به دقت اوضاع را تحت كنترل دارد.
وزرات بهداشت مالزي همچنين از مردم اين كشور خواسته است تا در صورت مشاهده هرگونه علائم اين بيماري و يا هر مورد مشكوك ديگر بلافاصله به وزارت بهداشت گزارش دهند.
در همين حال تلويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.کي)، روز گذشته (جمعه) آمار مبتلايان به بيماري آنفلوانزاي نوع جديد (خوکي) که تاكنون در سراسر جهان به تاييد رسيده است را هفت هزار و 742 نفر اعلام كرد.
تاكنون 36 کشور كشف دستكم يك مورد بيماري آنفلوآنزاي خوكي در كشورهايشان را تاييد كرده اند.
از مجموع 70 نفري که تاکنون بر اثر اين بيماري جان خود را از دست داده اند، 64 نفر در مکزيک ، چهار نفر در آمريکا و در کشورهاي کانادا و کاستاريکا نيز يک نفر به ثبت رسيده است.
بيشترين مورد ابتلاي افراد به بيماري آنفلوانزاي نوع جديد در آمريکا با چهار هزار و 298 مورد گزارش شده است و پس از آن مکزيک با دو هزار و 656 مورد ، کانادا با 449 مورد ، اسپانيا با 100 مورد ، انگليس 78 مورد و پاناما با 39 مورد در رده هاي بعدي قرار دارند. آلمان، فرانسه، کاستاريکا، کلمبيا، ايتاليا ، نيوزلند، ايتاليا، برزيل ، ژاپن و السالوادور از ديگر کشورهايي هستند که بيماري آنفلوانزاي نوع جديد در آنها مشاهده شده است. هم اکنون سازمان بهداشت جهاني نسبت به روند رو به افزايش بيماري آنفلوانزاي نوع جديد (خوکي) در ديگر کشورهاي جهان هشدار داده است.