Jan 9, 2010

مالزي در اوج بحران مالی هم رکورد شکست

وزارت توریسم مالزی اعلام کرد که شمار گردشگران وارد شده به این کشور در طول سال 2009 ميلادي به بيش از 23 ميليون 650 هزار نفر رسيد که اين ميزان در مقايسه با سال 2008 یک میلیون و 600 هزار نفر افزايش نشان مي دهد.

شمارش گردشگران بازدید کننده از مالزی در سال 2009 در حالی از مرز 23 میلیون و 500 هزار فراتر رفته که دولت این کشور به دلیل بحران مالی و نیز شیوع آنفلوآنزای خوکی سقف برنامه های خود برای جذب گردشگر خارجی را به زیر 20 میلیون نفر کاهش داده بود.

"ان جي ين ين" وزير گردشگري مالزي گفت: در آينده با افزايش کيفيت و کميت خدمات گردشگري خصوصا در زمينه سرويس تاکسي و حمل و نقل گردشگران، نرخ هاي بهتر هتل ها و نيز بهبود رفتار و قابليت اعتماد به ميزبانان بخش گردشگري اين رکورد باز هم شکسته خواهد شد.

در سال 2009 ميلادي بيشترين شمار گردشگر وارد شده به مالزي از مبداء کشورهاي سنگاپور، اندونزي، تايلند و چين بوده است.

همين گزارش بيشترين رشد در ميزان گردشگر وارد شده به مالزی را ايران ذکر مي کند که در سال 2009 به ميزان 9/60درصد نسبت به سال قبل از آن افزايش نشان مي دهد.

وزير گردشگري مالزي دستيابي به رکورد جديدي براي ورود گردشگر به اين کشور را خصوصا با توجه به شيوع همه گيري آنفلوآنزاي خوکي و نيز وضعيت رکود مالي موجود در جهان موفقيتي بزرگ براي صنعت توريسم مالزي عنوان کرد.