Jun 16, 2009

هشدار وزیر کشور مالزی به دانشجویان ایرانی مقیم این کشور

وزیر کشور مالزی به دانشجویان ایرانی نسبت به برگزاری هر گونه تظاهرات و یا تجمعات اعتراض آمیز در این کشور هشدار داد.

روزنامه نیواستریتز تایمز، چاپ مالزی در این زمینه به نقل از "هشام الدين حسين" نوشت که دانشجويان خارجي که در تظاهرات و یا تجمعات بدون مجوز در اين کشور شرکت کنند ممکن است با ابطال ويزاي دانشجويي آنها و به تبع آن اخراج از مالزی روبرو شوند.

هشام الدين حسين وزير کشور مالزي اين اظهارات را پس از تجمع اعتراض آميز عصر روز دوشنبه دانشجويان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل در در کوالالامپور بيان کرد.

وي افزود: وقتي ما به تظاهرات و تجمعات غیر قانونی شهروندان خودمان رحم نمی کنیم و در مقابل آنها وارد عمل می شویم، هیچ چیزی نمی تواند مانع اقدام ما در مقابل اتباع خارجي شود که در خاک ما اقدام به برپایی تجمع و یا اعتراض می کنند.

وزير کشور مالزي همچنین خاطرنشان ساخت که اگرچه در جريان تظاهرات روز دوشنبه دانشجویان ایرانی کسي دستگير نشده اما پليس در حال تحقيق در خصوص اين تجمع و عاملان برپایی آن، که بعضی از آنها به شدت حالت تهاجمی داشته اند، می باشد.

هشام الدین حسین الحسین همچنین تاکید کرد: من به دانشجویان خارجی هشدار می دهم که از حضورشان در مالزی سوء استفاده نکنند. هیچ کس حق ندارد از کشور ما به عنوان سکويي براي مبارزات سياسي خود استفاده شود.

گفتنی است حدود 700 ایرانی که بیشتر آنها را دانشجویان تشکیل می دادند عصر روز دوشنبه در اعتراض به نتیجه دهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران دست به برپایی تجمع اعتراض آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در کوالالامپور زده بودند.

حدود یک ساعت پس از آغاز این تجمع پلیس ضد شورش مالزی با حضور در محل برگزاری این تجمع از آنها خواست که متفرق شوند اما مقاومت دانشجویان و سهل انگاری آنها در مقابل هشدار پلیس یاعث شد تا نیروهای امنیتی مالزی اقدام به شلیک سه گلوله گاز اشک آور نمایند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل فاقد مجوز از سازمان های مربوطه بوده و کاملا غیر قانونی بوده است.

در همین حال ستاد مرکزی حامیان میر حسین موسوی در مالزی روز گذشته (سه شنبه) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که این ستاد نقشی در تجمع ایرانیان مقیم مالزی در مقابل دفتر سازمان ملل در کوالالامپور نداشته است.

در اطلاعیه این ستاد همچنین آمده است که ستاد مرکزی حامیان میر حسین موسوی در مالزی از روز شنبه گذشته (یک روز پس اتز برگزاری انتخابات) به کار خود پایان داده و تجمعات اخیر حامیان میر حسین موسوی در مقابل سفارت ایران در مالزی و یا در مقابل دفتر سازمان ملل در این کشور کاملا خودجوش بوده است.