Jan 22, 2010

تاکید مجدد ماهاتیر محمد بر ادعای خود مبنی بر نمایش بودن حادثه 11 سپتامبر

ماهاتیر محمد در حالی که اظهارات اخیرش مبنی بر نمایشی بودن حادثه 11 سپتامبر موجی از انتقادات داخلی و خارجی علیه وی راه انداخته است، بار دیگر بر ادعای خود تاکید و واقعه 11 سپتامبر را نمایشی و صحنه سازی خود آمریکایی ها دانست.

ماهاتیر محمد در گفتگو با خبرنگاران افزود: اظهارات وی در مورد نمایشی بودن حادثه 11 سپتامبر مستند و بر اساس شواهد موثق در این رابطه می باشد و در این زمینه نیازی به خودنمایی نمی بیند.

نخست وزیر پیشین مالزی با اشاره به اینکه وی به همراه یک تیم قوی از کارشناسان و همفکران خود یک فیلم سه ساعته در مورد این حادثه را بازبینی کرده و به این نتیجه رسیده است که فروپاشی برج های تجارت جهانی و کشته شدن بیش از سه هزار نفر در این دو برج نمی تواند تنها ناشی از برخورد دو هواپیما با آنها باشد.

ماهاتیر محمد در ادامه با تاکید بر این که چهار تروریست عرب نمی توانند چنین واقعه بزرگی را طراحی و به اجرا در بیاورند، به مذاکرات خود با یک شاهد عینی که از نزدیک حادثه 11 سپتامبر را مشاهده و نقش زیادی نیز کمک رسانی به مصدومان این دو برج داشته اشاره و تصریح ساخت که قبل از برخورد هواپیماها با این دو برج انفجار مهیبی در آنها روی داده است.

وی می افزاید: بسیاری از مردم آمریکا و حتی افکار عمومی جهان نسبت به امکان سقوط دو برج مرکز تجارت جهانی در نیویورک در اثر برخورد هواپیماها شک دارند و عوامل دیگر را در تخریب کامل این دو برج موثر می دانند.

این سیاستمدار کهنه کار مالزیایی همچنین در آخرین پستی که در وبلاگ خود قرار داده، ضمن رد انتقادهای صورت گرفته از وی به خاطر بیان این اظهارات می نویسد: پخش سانسور نشده فیلم سه ساعته ساخته شده از این واقعه از رسانه های دیداری و شنیداری جهان به خوبی پرده از این برنامه از پیش صحنه سازی شده برداشته و می تواند کمک زیادی به روشنگری افکار عمومی در این زمینه بکند.

گفتنی است اظهارات اخیر ماهاتیر محمد در مورد حادثه 11 سپتامبر موجی از انتقاد و جنجال علیه وی و نیز تبعات منفی آن علیه منافع ملی این کشور بویژه در ارتباط با آمریکا به راه انداخته است.

روزنامه استار، چاپ مالزی، در این زمینه به نقل از رییس مرکز مطالعاتی مرداکا مالزی می نویسد: ابراز چنین عقایدی در حالی که مالزی با مسایل داخلی و تنش های قومی درگیر است نادرست است.

به گفته ابراهیم صوفیان، این گونه اظهارات نه تنها کمکی به بهبود جایگاه و تصویر مالزی نزد افکار عمومی جهان نخواهد کرد، بلکه همچنین حساسیت هایی علیه کشور ایجاد خواهد کرد.

پایگاه اینترنتی مالیزیا اینسایدر نیز در این زمینه به نقل از"لیم کیت سیانگ" مشاور حزب اپوزیسیون "داپ" می نویسد که اگر ماهاتیر محمد همچنان نخست وزیر این کشور بود با این صحبت های خود باعث ایجاد تنشی بین المللی زیادی بین مالزی و آمریکا می شد.

به نوشته این پایگاه خبری، این اظهارات در عین حال مشکلاتی برای دولت "نجیب رزاق" نخست وزیر این کشور که برای بهبود روابط مالزی با آمریکا تلاش می کند، ایجاد خواهد کرد.

این درحالی است که برخی از رسانه های اپوزیسیون مالزی نیز اظهارات اخیر ماهاتیر محمد در مورد حادثه 11 سپتامبر را در چارچوب اختلافات داخلی دنبال کرده و معتقدند ماهاتیر محمد خود نیز از همین شیوه برای کنار زدن اپوزیسیون از صحنه سیاسی این مالزی استفاده می کرده است.

پایگاه اینترنتی مالیزیا کینی در این زمینه می نویسد: نکته قابل توجه در اظهارات اخیر ماهاتیر محمد در مورد حادثه 11 سپنامبر این است که اگر این واقعه یک برنامه از پیش طراحی شده از سوی خود آمریکا است، اتهام فساد اخلاقی علیه انور ایراهیم، رهبر اپوزیسیون مالزی، که در نهایت منجر به برکناری وی از سمت معاونت نخست وزیری و نیز زندانی شدن وی شد، نیز یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی شخص ماهاتیر محمد بوده است.