Jan 11, 2010

استفاده جوانان مالزیایی از فیس بوک برای افزایش اتحاد و یکپارچگی در بین مردم این کشور

به دنبال بروز برخی تنش ها بین پیروانه ادیان مختلف در مالزی، بویژه بین مسلمانان و مسیحیان این کشور، جوانان مالزیایی با استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک مردم این کشور را به اهداء گل به یکدیگر برای ارتقاء اتحاد و یکپارچگی و جلوگیری از هرگونه تنش بیشتر فراخواندند.

روز شنبه گذشته مردم مالزی به فراخوان جوانان این کشور از طریق شبکه فیس بوک پاسخ مثبت داده و با حضور در خیابانهای کوالالامپور، از جمله خیابان بوکیت واقع در کوالالامپور، به توزیع گل بین یکدیگر پرداختند.

حضور مردمی بویژه از اقوام و نژادهای مختلف در پاسخ به این فراخوان صحنه های زیبایی از تلاش جوانان نوگرای این کشور برای عبور از این بحران به نمایش گذاشته بود.

گفتنی است به دنبال حکم دادگاه عالی مالزی مبنی بر مجاز دانستن حق استفاده از لفظ جلاله "الله" توسط مسیحیان، مسلمانان این کشور خشمگین شده و تاکنون چندین تظاهرات و تجمع در مناطق مختلف این کشور برپا کرده اند.

بر اساس گزارش رسانه های مالزیایی، تاکنون نزدیک به 10 کلیسا و چند مسجد بر اثر ناآرامی های پس از صدور این حکم با مواد آتش زا مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.

در حالی که دولت این کشور از کنترل خشم و تحرکات ناشی از ناآرامی های اخیر عاجز مانده است، جوانان این کشور با تشکیل یک جنبش اجتماعی عظیم ابتکار عمل برای بازگرداندن آرامش به کشور را در دست گرفته و در این راستا از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک بیشترین بهره را می برند.