May 18, 2009

درخشش مخترعین ایرانی در بیستمین نمایشگاه بین المللی فناوری، نوآوری و خلاقیت مالزی


در آیین انتخاب برترین مخترعین بیستمین نمایشگاه بین المللی فناوری، نوآوری و خلاقیت مالزی، آیتکس سال دوهزارو نه، که شنبه شب در مرکز همایشهای بین المللی شهر کوالالامپور و با حضور تنی چند از مقامات عالیرتبه این کشور برگزار شد، جوانان ایرانی بار دیگر شگفتی ساز شده و بیشترین مدالهای رنگین این نمایشگاه را پس از کشور میزبان از آن خود کردند.
در این شب تاریخی و به یادماندنی مخترعین عمدتا جوان ایرانی پنج جایزه ویژه، هجده مدال طلا ، دوازده مدال نقره و سيزده مدال برنز را از آن خود کرده و نام ایران وایرانی را بار دیگر در عرصه های علم و فناوری جاودانه تر ساختند .
بر این اساس پروفسور شاپور زارعی، 36 ساله از تهران، به دلیل ارائه سه طرح ابتکاری " شهر الکترونیک"، "بانکداری الکترونیک" و "تئوری دنیای مجازی" جایزه ویژه ریاست این کشور و نیز سه مدال طلا را از آن خود کرد.
پریناز بیوک و نازلی حسین زاده، هردو 17 ساله از تبریز، به ترتیب به دلیل اختراع نوعی "میکرومانیتور" و "سیستم وایرلس غواصی" برنده جایزه ویژه دیپلم افتخار این نمایشگاه شدند. این دو همچنین به طور مشترک جایزه ویژه کشور لهستان را از آن خود کردند.
آیسان طاهر و مریم حسین زاده ، هردو 18 ساله از تبریز، به طور مشترک به دلیل ارائه طرح "خانه متحرک" مدال طلا و جایزه ویژه آکادمی کره جنوبی را بدست آوردند.
دکتر علی احمدی به دلیل تولید سه گونه "داروی پزشکی" مدال طلا و جایزه ویژه آکادمی روسیه را از آن خود کرد.
پرویز نوری، 28 ساله از تهران، به دلیل ارائه طرح "سیستم فتوسنتز کننده دی اکسید کربن و منوکسید کربن" برنده مدال طلا و جایزه ویژه آکادمی کرواسی شد.
همچنین، سالار بهرامی، حسن خدایی، علیرضا واعظ جوادی، حامد صالح بردی میرزایی، الهه جمال افشار، مسعود تاج بخش، سید جعفر علوی، رسول صغیرا، اسمایی، یوسف زند، بهشتی زاده، حمید دانا منش، علیرضا رهبر پور، جنت، جواهر حمیدی مدال طلا کسب کردند. علاوه بر این در این نمایشگاه رضا یگانه موسوی، علی ارقنده پور، حامد صالح بری، علیرضا کشورزیان، محمد رضا حسین زاده، علی احمدی، مهرورزان، بهادی، بهشتی زاده، محمد حسین کاظمی، محسن کالوندی مدال نقره بدست آوردند.
ضمن آنکه نازلی حسین زاده، پریناز بیوک، رحمت الله بابایی، عامری، سعید عزیزی، سید روغنی، علیرضا صفدری زاده، خشایار استادی، آرش قناد، روحام ونده ور، رودابه قلی پور و مریم حسین زاده نیز مدال برنز کسب کردند.
گفتنی است در بیستمین نمایشگاه بین المللی فناوری، نوآوری و خلاقیت مالزی، آیتکس 2009، یک هزار اختراع جدید از بیش از پانزده کشور جهان از جمله ایران، مالزی، استرالیا، ژاپن، کره جنوب، روسیه، کرواسی، سنگاپور و تایلند به نمایش گذاشته شده بود.تیم مخترعان ایرانی با هماهنگی بنیان حمایت از نخبگان ایرانی متشکل از یکصد مخترع و شصت اختراع جدید در عرصه های مختلف علمی از جمله در زمینه های فناوری اطلاعات، نانوتکنولوژی، بیولوژی و میکروبیولوژی، کشاورزی، طراحی صنعتی و بهداشت و سلامتی حضوری قوی داشتند.
متوسط سن تیم ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه بیست و دو سال بوده و نزدیک به نیمی از آنها یعنی چهل و سه نفر، در رده سنی بین 15 تا 22 سال بودند.
علیرضا کشورزیان، 12 ساله از تهران کم سن ترین ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه و مخترع نوعی عصای هوشمند با ویژگیهای منحصر به فرد بود که موفق به کسب مدال نقره در این نمایشگاه شد نمایشگاه بین المللی فناوری، نوآوری و خلاقیت مالزی همه ساله با همکاری وزارت خانه های آموزش، آموزش عالی، علوم، نوآوری و فناوری، صنایع و تجارت بین الملل مالزی و نیز انجمن مبتکران و نوآوران این کشور و زیر نظر سازمان مالکیت ها فکری جهان برگزار می شود.
کسب این میزان مدال و جایزه ویژه در بیستمین نمایشگاه بین المللی فناوری، نوآوری و خلاقیت مالزی، آیتکس 2009، نوید بخش آینده ای درخشان برای ملت ایران بویژه جوانان پرتلاش و پشتکار این مرز بوم است و نویسنده به سهم خود کسب نتایج درخشان را به این مخترعان عزیر، ملت بزرگ ایران، و کلیه جوانان میهن دوست کشور عزیمانمان تبریک می گوید.
منتظر معرفی مخترعان ایرانی برتر این نمایشگاه در روزهای آتی باشید.

برترين جايزه ويژه نمايشگاه بين المللي خلاقيت مالزي به پروفسور شاپور زارعي تعلق گرفت

شاپور زارعي مخترع ايراني در مراسم انتخاب برترين مخترعين بيستمين نمايشگاه بين المللي فناوري، نوآوري و خلاقيت مالزي برنده جايزه ويژه رياست اين کشور شد.
جايزه "ويژه رياست" به دليل ارائه سه طرح ابتکاري از سوي پرفسور زارعي با عنوان هاي شهر الکترونيک ، بانکداري الکترونيک و تئوري دنياي مجازي روز گذشته در آيين اختتاميه اين نمايشگاه در مرکز همايش هاي بين المللي کوالالامپور به وي اهدا شد.
طرح جامع "شهر الکترونيک" که براي اساس مدل شهر تهران طراحي شده، داراي قابليت هايي همچون ارائه کليه خدمات شهري به صورت الکترونيکي ، با تاکيد بر سرعت بيشتر و هزينه کمتر، تسهيل در تبادل دوسويه اطلاعات و خدمات بين مردم و مسئولان در فضاي سايبر و افزايش توانمندي هاي اداري دولت از طريق توسعه زير ساخت هاي الکترونيکي شهري است. براساس اين طرح همچنين يک کارت الکترونيکي هوشمند به شهروندان اعطاء مي شود که اين کارت به مثابه کارت هويتي آنها عمل کرده و داراي بيست و چهار کارکرد و قابليت مختلف از جمله حاوي مشخصات هويتي شهروندان از قبيل اطلاعات شناسنامه اي، کارت پاسپورت و نظام وظيفه، کارت بهداشت، کارت بيمه، کارت بانکي، کارت انتخابات و کارت پرداخت و برداشت پول در مراکز خريد و فروش به صورت "آن لاين" است.
بر اساس طرح "بانکداري الکترونيک"، که يک طرح جامع بانکداري الکترونيکي بوده و در کشور نيز به اجرا درآمده است، خدمات گسترده اي همچون انجام امور بانکي از طريق ايميل، تلفن همراه، سيستم پيام کوتاه (اس.ام.اس) و با ضريب امنيتي بالا پيش بيني شده است. اين طرح جزء يک از بهترين طرح هاي بانکداري الکترونيکي جهان است.
نظريه دنياي مجازي نيز يک نظريه در حال توسعه از سوي اين مخترع ايراني است، که ريشه در فلسفه ملاصدرا داشته و به نوعي مشابه نظريه کوانتوم در فضاي سايبر است و به بررسي آخرين تغيير و تحولات در "فضاي مجازي" و نيز چگونگي استفاده از توانمنديها و قابليت هاي آن مي پردازد.
گفتني است در آيين انتخاب برترين اختراعات بيستمين نمايشگاه بين المللي فناوري، نوآوري و خلاقيت مالزي، شاپور زارعي به دليل ارائه سه طرح فوق همچنين برنده سه مدال طلاي اين نمايشگاه شد. در بخش جوايز بين الملل اين نمايشگاه نيز، نماينده هاي کشورهاي کره جنوبي و تايوان دو نشان ويژه "محقق برتر" اين نمايشگاه را به دليل ارائه طرح "شهر الکترونيک" و همچنين طرح "بانکداري الکترونيک" را به وي اعطاء کردنده بودند.
نمايشگاه بين المللي فناوري، نوآوري و خلاقيت مالزي همه ساله با همکاري وزارت خانه هاي آموزش، آموزش عالي، علوم، نوآوري و فناوري، صنايع و تجارت خارجي مالزي و نيز انجمن مبتکران و نوآوران اين کشور و زير نظر سازمان مالکيت ها فکري جهان برگزار مي شود.