Sep 24, 2009

کشف واکسن جدید ضد اچ.آ.وی و آزمایش موفقیت آمیز آن در تایلند

مطبوعات تایلند از آزمایش موفقیت آمیز یک واکسن جدید برای جلوگیری از گسترش ویروس اچ.آی.وی و ابتلا به بیماری ایدز در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تنا، این واکسن جديد ايدز از ابتدای سال گذشته ميلادي تاکنون بر روي بيش از 16 هزار داوطلب در تايلند که بين 18 تا 30 سال سن داشته اند مورد آزمايش قرار گرفته است و نتایج بدست آمده نشان می دهد که این واکسن به طور موثری کارایی داشته است.

بنا به این گزارش، اين واکسن توسط وزارت بهداشت تايلند و ارتش آمريکا ابداع شده و نتایج اولیه از آزمایش آن درتایلند نشان می دهد که خطر ابتلاء به ایدز را به ميزان يک سوم کاهش می دهد.

"جرام کيم"، مسئول بخش تحقيقات ايدز ارتش آمريکا، در گفتگو با خبرنگاران گفت: اين نخستين بار است که يک واکسن بکار گرفته شده بر عليه ويروس ايدز، توانسته است در مقابل ايجاد عفونت در بدن محافظت ايجاد کند.

"ويتايا کاوپاراداي" وزير بهداشت تايلند نیز اختراع و آزمایش موفقیت آمیز اين واکسن در تایلند را يک نقطه عطف در پيشگيري از شیوع بیش از پیش بیماری ایدز عنوان کرد.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، هم اکنون بيش از 33 ميليون نفر در جهان مبتلا به ویروس اچ.آی.وی هستند ضمن آنکه بیست و پنج میلیون نفر نیز تا کنون جان خود را به خاطر این بیماری از دست داده اند.

No comments:

Post a Comment