Jun 16, 2009

هشدار وزیر کشور مالزی به دانشجویان ایرانی مقیم این کشور

وزیر کشور مالزی به دانشجویان ایرانی نسبت به برگزاری هر گونه تظاهرات و یا تجمعات اعتراض آمیز در این کشور هشدار داد.

روزنامه نیواستریتز تایمز، چاپ مالزی در این زمینه به نقل از "هشام الدين حسين" نوشت که دانشجويان خارجي که در تظاهرات و یا تجمعات بدون مجوز در اين کشور شرکت کنند ممکن است با ابطال ويزاي دانشجويي آنها و به تبع آن اخراج از مالزی روبرو شوند.

هشام الدين حسين وزير کشور مالزي اين اظهارات را پس از تجمع اعتراض آميز عصر روز دوشنبه دانشجويان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل در در کوالالامپور بيان کرد.

وي افزود: وقتي ما به تظاهرات و تجمعات غیر قانونی شهروندان خودمان رحم نمی کنیم و در مقابل آنها وارد عمل می شویم، هیچ چیزی نمی تواند مانع اقدام ما در مقابل اتباع خارجي شود که در خاک ما اقدام به برپایی تجمع و یا اعتراض می کنند.

وزير کشور مالزي همچنین خاطرنشان ساخت که اگرچه در جريان تظاهرات روز دوشنبه دانشجویان ایرانی کسي دستگير نشده اما پليس در حال تحقيق در خصوص اين تجمع و عاملان برپایی آن، که بعضی از آنها به شدت حالت تهاجمی داشته اند، می باشد.

هشام الدین حسین الحسین همچنین تاکید کرد: من به دانشجویان خارجی هشدار می دهم که از حضورشان در مالزی سوء استفاده نکنند. هیچ کس حق ندارد از کشور ما به عنوان سکويي براي مبارزات سياسي خود استفاده شود.

گفتنی است حدود 700 ایرانی که بیشتر آنها را دانشجویان تشکیل می دادند عصر روز دوشنبه در اعتراض به نتیجه دهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران دست به برپایی تجمع اعتراض آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در کوالالامپور زده بودند.

حدود یک ساعت پس از آغاز این تجمع پلیس ضد شورش مالزی با حضور در محل برگزاری این تجمع از آنها خواست که متفرق شوند اما مقاومت دانشجویان و سهل انگاری آنها در مقابل هشدار پلیس یاعث شد تا نیروهای امنیتی مالزی اقدام به شلیک سه گلوله گاز اشک آور نمایند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل فاقد مجوز از سازمان های مربوطه بوده و کاملا غیر قانونی بوده است.

در همین حال ستاد مرکزی حامیان میر حسین موسوی در مالزی روز گذشته (سه شنبه) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که این ستاد نقشی در تجمع ایرانیان مقیم مالزی در مقابل دفتر سازمان ملل در کوالالامپور نداشته است.

در اطلاعیه این ستاد همچنین آمده است که ستاد مرکزی حامیان میر حسین موسوی در مالزی از روز شنبه گذشته (یک روز پس اتز برگزاری انتخابات) به کار خود پایان داده و تجمعات اخیر حامیان میر حسین موسوی در مقابل سفارت ایران در مالزی و یا در مقابل دفتر سازمان ملل در این کشور کاملا خودجوش بوده است.

7 comments:

  1. "بر اساس اطلاعات بدست آمده تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل فاقد مجوز از سازمان های مربوطه بوده و کاملا غیر قانونی بوده است"
    فکر کنم اطلاعاتت درست نیست.

    ReplyDelete
  2. darbareye mojavez lotfan masale ro roshan konid. chon hameja elam shod mojavez sader shode. masuliate in be gardane unhai hast ke migoftand mojavez darim.

    ReplyDelete
  3. صد در صد با مجوز از دفتر سازمان ملل بوده و اینکه مجوز نداشته شایعه ی سفارت و دولت و پلیس مالزیه

    ReplyDelete
  4. صد در صد مجوز داشته، حتی اگر خبر روزنامه ستار رو هم بخونید تایید میکنه که مجوز بوده اما برای ساعت 2 بعد از ظهر و من هم خبر رو مستقیم زنگ زدم و از ستاد موسوی پرسیدم،و آنها گفتند که ما مجوز رو گرفتیم، ولی پشت تلفن گفتند برای ساعت 4 بعد از ظهر، ولی تاکید حتی کردند که ما بیانیه صادر نکردیم و می خواهیم شکل خودجوش به آن بدهیم که وقتی آنجااعلام کردند که بیانیه را بردند داخل و تحویل داده اند، متاسفانه کمی غیر شفاف سازی شده و اطلاعات در جایی با مشکل مواجه است، که ما ایرانیان مقیم مالزی خوشنود خواهیم شد اگر کاملا بدانیم که در آن روز چه گذشته است، مخصوصا از برپاکنندگان اصلی این تجمع

    ReplyDelete
  5. hahahahahahhahah

    ReplyDelete
  6. linke manbae in khabar ro mishe share konin inja??

    ReplyDelete
  7. Salam,mojavez dashtan,az afrade ghabele etemadi ke bayania ro raftan UN khundan ham khabar daram ke,be maghsudemun ke elame eteraz bud residim,ta do sa@ ham hame unja jeloye UN bedune shoar bedune hata bala bordane placard neshaste budim ru zamin,in malayi ha tekun mikhordim tahdid mikardan,vaghti ham elam shod parakande shim,hame pa shodan beran samte mashina,edeyi shoar rahe galushuno baste bud va moteasefane takhlie kardan!!! va ela ta ghablesh hame chi khube khub pish raft. police inja ham mitarse az ejtema-at ham aslan ghabul nemitune bokone hichgune protesti ro,janbe nadaran. sefarat ham ke aslan hemayati nakarde bud,ama vaghti az UN mojavez gereftan,mage UN mitune bedune dar jaryan gozashtane police be ma mojavez bede... enghad bozorg nakonin ghazia ro... enghad ham be shaye-e parakani daman nazanin... khoda razi nist inhame poshte mardomo khali konim.

    ReplyDelete