Jul 2, 2009

اولین رئیس جمهور زن آسیا و نماد دموکراسی فیلیپین تصمیم به مرگ گرفت

کرازون آکینو، رئیس جمهوری اسبق فیلیپین روز گذشته تصمیم گرفت که به در مان بیماری سرطان خود از طریق شیمی درمانی و یا هر روش درمانی دیگر پایان دهد. شبکه تلویزیونی خبر آسیا متعلق به سنگاپور، به نقل از سخنگوی رئیس جمهوری اسبق فیلیپین نوشت: خانم کارازون آکوئینو، 76 ساله، مبتلا به سرطان روده بوده و از هفته گذشته در بیمارستانی در شهر مانیل، پایتخت این کشور، بستری شده است.

"دیدی سیتانکگو" همچنین گفته است که خانم آکینو در زمان حاضر از طریق تزریق به خون تغذیه شده و با گذراندن روزهای سخت، با مرگ دسته و پنجه نرم می کند.

خانم آکوئینو که از سال 1986 تا سال 1992 سمت ریاست جمهوری فیلیپین را عهده دار بوده، همچنین به نماد دموکراسی و نیز نماد مبارزه با فساد در فیلیپین مشهور است.

کرازون آکینو نخستین رئیس جمهور زن در تاریخ قاره آسیا و کشور فیلیپین نیز بوده است.

خانم اکوئینو پس از آن مشهور و به سمت ریاست جمهوری فیلیپین برگزیده شد که ترور همسرش، بنیتو آکینو، در سال 1983 توسط عاملان حکومت فردیناند امانوئل ادارلین مارکوس، رئیس جمهوری وقت این کشور، منجر به بروز اعتراضات و تظاهرات خیابان وسیع در شهرهای مختلف این کشور شد.

این اعتراضات که حدود سه سال به طول انجامید، در نهایت منجر به سقوط حکومت خودکامه و دیکتاتوری فردیناند مارکوس و پایان حکومت موسوم به "دست آهنین" وی در سال 1986 شد.

No comments:

Post a Comment